Mal Bildirimi
Mal bildiriminde bulunulması yönetmeliği gereği kamu personeli olanlar ve kamu adına hizmet yürütenlerin kendisine yapılan aylık net ödemenin beş katını geçen gayrimenkullerin bağlı bulunduğu kuruma bildirmesidir.
Mal bildirimi ikiye ayrılır:
Genel beyanın sonu 0 ve 5'le biten yıllarda ocak ayının sonuna kadar yapılması zorunludur. Genel beyan döneminde gayrimenkullerin (borç, alacak, mücevherat vb.) değerinin kendisine yapılan aylık net beş katını aşması şartı yoktur. Yani tüm gayrimenkuller ile taşınır ve taşınmazların bildirilmesi gerekmektedir.
Ek beyan kendisine yapılan aylık net ödemenin beş katını geçen gayrimenkul değişiminin bir ay içerisinde bildirilmesidir.
Taşınır (otomobil vb.) ve taşınmazların (ev, arsa vb.) değeri ne olursa olsun edinim tarihinden itibaren bir ay içerisinde kuruma ek beyanla bildirilmesi gerekmektedir.
UYAP Personel Uygulamaları rolünüzde Kişisel İşlemler menüsünden Mal Bildirimi ekranını açarak bildiriminizi gönderebilirsiniz.
Elektronik imzanız yoksa bildiriminizi arkalı-önlü çıktı alarak personel bürosuna teslim ediniz. Elektronik imzası olan personelin bildirimini personel bürosuna teslim etmesine gerek yoktur.
Tarafınıza Personel Uygulamaları rolü atanmamışsa Personel Bürosu ile irtibata geçiniz.